Nu är det den där tiden på året då man märker att ens barn vuxit,en hel del oxå!
Det regnar just nu massor,så häromdagen skulle jag sätta på barnen regnstövlar... Det gick inte alls,Antons fot fick jag knappt i stöveln och när den väl var i skrek han att det gjorde ont,oops.
Likaså var det med Emilys regnjacka,den var söndrig och för liten.
Skor överhuvudtaget är det lite panik med,det har ju blivit aningens kallare så sandaler funkar inte varje dag,och givetvis har barnen vuxit ur de skor dom hade innan sommar lovet.
Höst/Vinterjackor behövs ju oxå IGEN.
Barnen fyller ju inte år förräns oktober och då är det ju lite försent med allting,så får se imorgon om jag kan hitta lite på stan,kollade iofs förra lördagen men hittade INGENTING ,inte ens regnkläder i detta regnets förlovade land! Dom hade precis börjat få in lite höstkläder -förhoppningsvis är det bättre denna helg!
Så pengar kommer det inte vara svårt att spendera den kommande månaden!;)
fredag 22 augusti 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
i know! fick barnen jackor idag och de var perfekta. hoppas du hittar något!
Hmmmm, Tim har vuxit 6 cm under sommaren. ALLT var smått i klädes väg... Han får leva i sommar kläder fram till hösten när han fyller år.... ;);)
// Martina.
Var på Prenatal igår en snabbis, och såg att de hade regnkläder där. Militärmönstrade så jag i alla fall. Men Oliver har redan som nog räcker ett halvår till i alla fall. Annars hade jag nog köpt!
Och jag och Jeroen var ju och köpte vinterjacka till Oliver i augusti när det var 30 grader ute!!!
Skicka en kommentar