Igår startade vi tidigt i jakten på vinterjackor,regnkläder och höstskor. Kl. 10 när affärerna öppnade stog vi redan i första affären i Hilversum,Geox,för att försöka hitta vettiga skor till våra plattfotade/svettande barn. Dom brukar bara ha skor (iallafall i H-sumbutiken),men så tittade jag runt lite och får se tjocka vinterjackor till pojkar med en trevlig lapp som säger 50 PROCENT REA!! Som tur var fanns det A's storlek,så vi provade en direkt, satt perfekt! En jacka som 'andas' till sonen, till halva priset kan det bli bättre!?Så KÖPT! och ett par rosa skor till dottern blev det oxå,det fanns fina skor till A oxå,men inte i hans storlek givetvis.
I nästa affär inhandlades regnstövlar till A,med Spiderman förståss! :) och därefter födelsedagspresent för kalaset Emily ska på idag. Allt detta på en timme!
Sen drog vi vidare ner till Utrecht för jakt på regnkläder och vinterjacka till Em.
Där blev det först lunch på halvsvenska kafe'et Broodnodig!
Därefter gick vi runt i dom flesta affärer med barnkläder,men ingen hade regnkläder till dottern,helt otroligt. Men hittade till slut en fin mossgrön vinterjacka i lite längre modell till Em,på Peek & Cloppenburg.
Så när kl. närmade sig 15.30 började barnen får nog,och vi kände oss rätt nöjda med alla inköp så vi körde hemåt. Väl hemma blev det mer inköp i form av sushi,och sällskap fick vi av Cissi m. fam,som kom för att spela lite Wii.Bra avslut på en bra dag! :)
Det blev regnkläder inköpt idag istället,på HM onlineshop,för där fanns det iallafall. Höstskor till Anton får vi kolla vidare efter....
söndag 24 augusti 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

2 kommentarer:
Skönt att ni fått det mesta inköpt redan!! Det brukar ju ta slut så fort... (oftast e man ju så sent ute, för det e "sommar" än...)
Jag e glad att jag köpte Höstjackan på Zara i Hilversum! =)) Så nu behöver jag inte tänka på det mer!
Har inte sett så mycket höst grejer i butikerna här ännu, men bara hör av er om vi kan söka upp någonting. Kram till er alla! T&Z
Skicka en kommentar