söndag 7 december 2008

Emilys Sinterklaasfirande

I fredags var det ju den riktiga Sinterklaas,då alla barn får paket etc. Och Sinterklaas kommer nog till nästan varje skola i Holland,så även Emilys. Tyvärr glömde jag våran kamera i morgonens kaos,men en snäll pappa i Emilys klass lät mig ta ett kort på Em och sen skickade han även några extra till mig! Alla barnen fick stå och vänta på infarten till skolan ,så kom till slut Sinterklaas och alla hans Zwarte Pieten,och dom hade oxå Pepernotenband,som spelade Sinterklaasmusik-jättemysigt. Jag hade tagit med mig Anton ut oxå,eftersom han skulle gå på lekskolan på morgonen. Men Anton ville så klart oxå med in i gymnastiksalen där Emily och alla andra barnen på skolan skulle vara för att fira Sinterklaas,så han blev jättesur på mig när jag lämnade honom på lekskolan istället... Alla tjejerna i Emily klass hade fått en dagbok av Sinterklaas,och hon hade massa att berätta när jag hämtade henne efter skolan! Så här kommer några kort jag fick skickade till mig..... ;)

3 kommentarer:

Cissi sa...

Jag måste säga att jag tycker det är både kul och mysigt nu med Sinterklaas. Det tog ett tag men nu känns det som en tradition jag uppskattar!

Anonym sa...

Sötnos, med namnet upp o ner :) Kram mormor

Anonym sa...

Ja sötnos!! =)