onsdag 10 december 2008

Kvällens Emily

När vi näsatn var färdiga att klä granen säger Emily
- Det är tur att ni har barn, mamma!
-Ja,det är det men vad menar du??
-Ja men,annars hade ni aldrig orkat klä granen!

NÄ,det e nog sant.....hihihi


Andra grejen ikväll med Emily var nu när jag skulle natta henne. Vi satt och sjöng ur Barnkammarboken, och Emily skulle välja vilka sånger som hon sedan alldeles själv skulle sjunga. Hon valde bl.a Bä Bä Vita Lamm och då sjöng hon:
''Bä,bä vita lamm,har du någon ull
Ja,ja kära barn jag har HÄCKEN full ''.... hahaha

Det är vad jag skulle behöva sjunga just nu med allt som behövs göras,köpas etc..!! ;))


Oh just ja,ytterligare en grej hon sa härom morgonen .
Hon hade kommit in till oss under natten och sov i våran säng(det händer ytterst sällan att hon kommer in till oss på natten annars) och på morgonen när vi alla vaknar frågar Kirby Emily:

-Men varför kom du in till oss inatt istället för att sova i din säng?
-Jag vet inte, svarar hon men utbrister nästan direkt efter ' -Men mamma är väldigt varm och go att sova i jämte!
Gullunge!:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara Emily!! =) Puss på dig!

Cissi sa...

Hon är ju för rolig!

Anonym sa...

Ha ha, den texten var bra, den ska jag sjunga varje dag tills ni kommer. Kram mamma