onsdag 3 december 2008
Sinterklaasfirande på Antons lekskola
Idag på förmiddagen firade barnen från Antons lekskola Sinterklaas i gymnastiksalen på skolan. Dom fick hoppa på madrass, måla, bli sminkade och det bjöds på dricka och pepernoten till alla barnen. Sen klädde en av fröknarna ut sig till Sinterklaas (för han själv var alldeles för upptagen för att hinna komma dit..;) så att inga av dom små barnen skulle bli rädda (dom är ju mellan 2,5 - 4 år!).Men Sinterklaas hade iallafall lämnat paket till alla barnen-alla fick ett 6-pack PlayDoh! Anton stortrivdes,han bara sprang omkring och hoppade på madressen i 2 timmar. Dagen till ära var han utklädd till Zwarte Piet (mer Blonde Piet iofs. ;) i dom svenska färgerna! :) Snacka om att han var helt slut nu på kvällen,inte bara att han lekte och hoppa och sprang i skolan,vi gick oxå till och från skolan idag,mycket motion på en dag! :)



Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
Vad roligt!! Julian har Sinterklaas fest idag på fritids och imorgon ska vi hela familjen till skolan för nästa fest. Det är jättemysigt tycker jag!
En sån söting. Ska han vara stjärngosse den 13e också;) Kram mormor
gud va söt han e! =) Jag bara sitter här o ler! Ser att dom hade det trevligt/roligt!
Att han gick med på att klä ut sig föresten..!?
Skicka en kommentar