söndag 14 december 2008

''Min tand är lööös,den är jättelööös..''

Herre gud,ungen är ju bara nyss fyllda 5 år men imorse kom Emily ner och är alldeles till sig och säger - Mamma, jag har en 'wibbeltand' (lös tand)!
Givetvis var jag tvungen att känna och jo men visst har hon en lös nedre framtand!!!
Men som sagt,hon är ju bara 5 år,det känns jättetidigt eller är det bara faktum att det gör henne ännu 'äldre' i mina ögon som skämmer mig lite igen...?? :)
Jag har för mig jag var minst 6 el. 7 innan jag tappade min första tand.
Så får se hur många dagar det dröjer innan vi får lägga tanden i vattenglaset och se om tandfen kommer och gör ett besök!?:) Spännande!

6 kommentarer:

Emma sa...

Oh, kommer ihåg när det var hon som låg i min famn i Zebraspoor och var lika liten som Elvin är nu... O tänk bara på hur gamla det gör oss ;-)

Anonym sa...

Wibbeltand,vilket härligt ord. Kram från mormor till Emily

Anonym sa...

Nej då. Men visst är det olika. Elin hade redan tappat 2 eller 3 när hon var i Emilys o Tims ålder. Tittar jag på hennes klasskomisar så var näsatan alla där oxå. Tim var hos tandläkaren i torsdags och hon kände på alla hans tänder. Men ingen var lös ännu...
Tim såg lite besviken ut för han känner på sina tänder varje dag och vill såååå gärna att någon skall vara lös :(

Kram Martina.

Anonym sa...

Det låter så gott men en "Wibbeltand" :)

Kram Martina.

Anonym sa...

Hejsan !!

HUR gjorde du för att få dit den fina bakgrunden?

Jag testade på min igår, men min bloggsida verkar inte riktigt köpa att jag försöker lägga till en annan bakgrund än dom som redan finns (&som är dötrista).

Jag vill oxå ha juligt utseende på min sida !! :)

Ha en bra dag!

Kram Linda

Anonym sa...

Stora tjejen!! =)