måndag 16 mars 2009

Kalaset vs Melodifestivalen 1- 0

Jag hamnade visst på 50 årskalaset iallafall,tack vare Emma och Jeroen... Emma påpekade ju med en kommentar här på bloggen att jag inte frågat henne (sanningen var ju att jag inte frågat någon alls.. ;)
Så då fick jag ju frågat henne och hon sa ja ,skit oxå tänkte jag (iallafall lite hihi).
Emma gjorde det i och försig lätt för sig genom att skicka hit sin man! ;) Så Jeroen kom hit och satt här i några timmar medans vi gick på kalaset. Tack Emma och Jeroen för hjälpen!
Kalaset var ok,kände mig lite 'lost' ett par gånger när K gick iväg för att prata med någon eller hämta dricka. Hade iallafall sekreterarna från K's jobb att prata med plus en annan tjej jag träffat förut.
Var till och med uppe på dansgolvet (läs vardagsrummet)och svängde på dom lurviga tillsammans med sekreterarna och detta i NYKTERT tillstånd!
Insåg att jag inte dansat på flera år-i nyktert tillstånd alltså,jisses.....

Lite ledsen var jag ju att jag missade melodifestivalens final,men det var ju ändå ingen av mina favoriter som vann. Min favorit var inte ens med bland dom 11 bidragen insåg jag sen när jag tittade på reprisen- min favorit blev istället låten Tingeling- ' Tingeling Tingeling Come on baby move that thing...' Guuud vad jag skrattade,helt suverän!

7 kommentarer:

Anonym sa...

one more time for the motherlaaaaaand!!!
vi borde skicka denna istället haha....

Anonym sa...

Tyckte också Tingeling var bra, hi hi. Men vad är det för låt du pratar om Sofia. Det är väl ingen rasistlåt......Mamma

Anonym sa...

visserligen bor jag nära skåne men rasist har jag inte blivit. lyssna på tingeling en gång till så förstår du nog mamma lilla... :)

Cissi sa...

Synd att du missade finalen. Det blev visst lite uppror ang Tingeling ;)

Anonym sa...

Nu hänger jag med Sofia.........;)

Anonym sa...

Jag hänger inte med o ändå tittade jag..... hahaha

Anonym sa...

Ursäkta, men... Denna låt är nu mitt signum på jobbet!! Så fort något kör ihop sig så... Tingeling, tingeling...! Kram! Moster!