söndag 1 mars 2009

Lite roligt i allt det tråkiga

Eventuellt läser ni bloggarna jag har länkat till och kanske läst min kompis Ninas blogg...Om ni inte har det så är det så att dom befinner sig på sjukhus sedan nästan en vecka tillbaka med sin lilla dotter Ella.
Och att göra en lång historia kort- Lilla Ella slutade andas 2 ggr i tisdags och efter det blev dom kvar på sjukhus för 'utredning' ,det verkar som att det eventuellt är epelepsi men som sagt ,dom är fortfarande kvar på sjukhuset och inget 100 procentigt svar ännu.
Dom får kanske åka hem nästa vecka (med ett konkret svar hoppas vi!).
Vi i 'tjejgänget' har varit och hälsat på dom i omgångar och försöker vara så mycket stöd vi bara kan.

Idag pratade jag och Kirby om att vi kanske skulle åka och hälsa på dom under dagen men visste att några av dom andra tjejerna oxå skulle dit och att det kanske blev lite väl bra för dom om alla kom.
Nu blev det inte av just av den anledningen men givetvis frågade Emily varför vi inte skulle åka osv.
Hon frågade oxå varför Ella måste vara kvar på sjukhuset och jag försökte förklara att hon är sjuk och dom behöver undersöka henne lite mera och att det hon kanske har kallas epelepsi.
Då frågar underbara ungen med frågande blick - Är det gott !??
Hon trodde det var något ätbart! :) Kunde inte göra annat än skratta åt hennes söta fråga!

Inga kommentarer: