Helgen som var var ganska vårig,solen lös men det var ganska kylig vind. Men vi var ute nästan hela helgen,kanonskönt.Märker att barnen har en annan slags energi nu också,även om dom brukar ha mer av den varan än mig.
Jag bjöd hit Cissi och barnen på lördagen eftersom hon var gräsänka,så dom kom hit och sov över. Jag och Cissi lyckades dela på 1 flaska vin på lördagskvällen och höll oss vakna ända till midnatt!:)
Söndagen tog vi barnen med till andra sidan gatan där Emily kunde öva på att cykla lite igen(det var stor skillnad från förra gången,denna gången kunde hon styra MYCKET bättre och cykla runt istället för bara rätt fram... :).Cissi hade även tagit med Julians cykel(på Emilys begäran:) och Anton cyklade på sin cykel,så dessa 3 körde runt runt i över 1 timme. Sophie fick lånat våran 3hjuling,så på den satt hon och beodrade mig och Cissi att turas om att köra runt henne på.. :) På slutet hittade barnen massa kottar som dom började samla på,och det blev en hel påse allt som allt tror jag,och Cissi fick nästan allihopa för Emily tyckte dom kunde ta med dom hem och måla dom hemma hos sig...
Cissi och barnen åt lite lunch innan dom drog sig hemåt för att invänta mannen/pappans hemkomst.
Jag,K. och barnen beslöt att ta barnen till heden på eftermiddagen som ligger där Therese och Sander bor,så vi ringde även dom och kollade om dom skulle med en sväng och flyga drake!Och det ville dom. Vi hade tagit med 2 drakar varav dena ena Therese och Sander sprang sig fördärvade av för att försöka få upp i luften-det gick inge bra,den bara störtdök hela tiden. :)Men vi fick iallafall skrattat en hel del....
Efter drakflygningen gick vi med hem till T och S och tog en fika innan hemgång.
Summa summarum- Mycket trevlig och lagom lugn helg!
måndag 23 mars 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

2 kommentarer:
Det var supertrevligt och barnen var helnöjda! Tack! Ja att jag höll mig vaken till midnatt var ju ett under jag som satt och nickade i soffan så jag fick ont i nacken hihihi
Låter som en trevlig helg!
Kan nästan se er framför mig när ni springer runt me drakarna..... hahaha!
Skicka en kommentar