måndag 14 april 2008

Mörk Choklad (Dumma Cissi!;)

(Payback time my friend! hihi =)
Jag har aldrig tyckt om mörk choklad,men så lunchade jag hos Cissi förra veckan och....efter maten skulle vi ta en kaffe och Cissi 'beklagade sig' att hon inte hade något fika, men mig gjorde det ingenting.
Men så fick hon ett sånt där 'Aha-uttryck' i ansiktet och gick till ett skåp och fram kom det mörk choklad,jag rynkande lite på näsan och sa att 'Äsch,för min del behövs det inte nån choklad för den är mörk och det tycker inte jag om', och Cissi svarade att 'Nämen det gjorde inte jag heller men nu har jag och M börjat ta en liten bit till kaffet på kvällen och det räcker för att mätta sockersuget!'
Hmmmm,jag tog en bit mörk choklad med apelsinsmak till kaffet OCH! det var det RIKTIGT GOTT! Så efter den dagen har jag nu köpt hem mörk choklad,senast idag blev det 2 olika mörka chokladkakor.Saken är nu att jag inte bara äter EN bit utan 4..... Jäklans,tyckte det räckte med all mjölkchoklad jag trycker i mig jämt,nu har jag fått ytterligare en last! Men jag får väl glädja mig med att mörk choklad faktikst är bra för hälsan! ;)

3 kommentarer:

Cissi sa...

hihi visst är det gott? och som sagt det är bra för hälsan och hormoner ;)

Anonym sa...

choklad e gott!! Men varje dag?? hmm nä... Hahaha, jag har två chokladkakor o lite annat godis i min garderob, som vi köpte på båten, när vi va i tyskland i slutet på feb!! Torben har nog glömt det!! hihi, "det man inte vet, har man inte ont av"!! Ser han det, äter han upp det direkt o jag får typ inget....hahahahahaha Så nu har jag lagt en av chokladkakorna i ett köksskåp som vi kan äta, han vet ju inte om de andra (o han har inte sett denna än)....hehehe va taskig jag e va!? Nä, men han brukar be mig att gömma godis så att han inte äter upp det... han tar ju inte bara en o en.... utan gärna en näve! =))Jag brukar få "plocka på mig" några bitar så jag får nått...hihi! Jag brukar vara nöjd me lite. Nog skrivet om detta....

Anonym sa...

Åh nej. Jag som var så glad att dom flesta i familjen åt ljus choklad. Nu måste jag nog också börja gömma de mörka bitarna ;) Kram mamma